Приобщаващото образование в България е процес на осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността на всяко дете и на разнообразието от потребности на всички деца чрез активиране и включване на ресурси, които спомагат за създаване на възможности за развитието на децата във всички аспекти на живота и в обществото. За изпълнението на изброените цели на приобщаващото образование в ДГ № 50 работи Екип за подкрепа за личностно развитие, който включва психолог, логопед и ресурсен учител. Екипът извършва оценяване на децата с цел установяване на необходимата допълнителна или обща подкрепа, както и ранно оценяване на риска от проблеми в развитието и обучението, чрез прилагане на скрининг тест.
Общата подкрепа за личностно развитие в нашата детска градина представлява базисни грижи, насочени към физическото, психичното и социалното благополучие, както и мотивиращи интересите дейности.
За допълнителната подкрепа екипът разработва план за подкрепа , насочен към индивидуалните потребности на всяко дете. Извършва консултативна дейност с учителите и родителите, свързана с изпълнението на плана за подкрепа. Проследява периодично развитието на детето и напредъка му.
В детската градина са обособени кабинети за всеки специалист, както и зали със специализирано оборудване за сензорна стимулация и терапия.
За нас като екип работата ни е призвание, предизвикателство, което ни зарежда с ентусиазъм и безброй красиви идеи; привилегия, че сме толкова близо и неотлъчно до детските души и сърца, до неподправената чиста детска обич от която черпим и раздаваме двойно повече.
Работа в сензорни стаи
Те са предназначени да помогнат на децата да се ангажират със сетивата си и да се възползват от предимствата на сензорната стимулация в безопасна и спокойна среда, независимо от тяхната възраст или способности.
Индивидуална и групова работа с децата на обща и допълнителна подкрепа